Vacker favorit

Publicerat: 2012-01-05 Kl: 10:00:00 | I kategori: Bloggen | 3 kommentarer






Denna vackra orkidé förgyller vår tillvaro här hemma. Istället för en kruka har jag här använt en vid glasvas, ställt ner orkidén och dekorerat med lite mossa runt om plastkrukan. Enkelt och dekorativt!

Orkidéer är lite av en personlig favorit, mycket vackra och lättskötta, vilket många inte tror. De vill inte ha för mycket vatten utan var sparsam med vattningen och låt dem stå ljust men inte i direkt sol.
Alla har sina egna knep men jag använder mig av rötterna för att se om det är dags för vattning. Är rötterna ljust gråa, nästan silvriga kan vatten vara på sin plats men är de gröna kan man avvakta ett tag till. Börjar blad

Denna är av sorten Phalaenopsis/brudorkidé och finns att köpa i de flesta blomsterbutiker.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag älskar också orkidéer! Ska ta en titt på rötterna hädanefter för att se om blommorna är törstiga eller ej :) bra tips!

2012-01-05 @ 11:00:22
Postat av: Linda

Fick en orkidé idag, har inte bestämt än om den ska stå i vanlig kruka eller glas...om jag har den i vanlig kruka och inte ser rötterna, hur kan jag se då när den ska vattnas? Har du bara ställt ner krukan som den är, behöver den inte planteras om? Tur att jag har dig för alla mina blomfrågor :) Kram till dig vännen!

2012-01-08 @ 22:30:52
Postat av: Linda

Fick en orkidé idag, har inte bestämt än om den ska stå i vanlig kruka eller glas...om jag har den i vanlig kruka och inte ser rötterna, hur kan jag se då när den ska vattnas? Har du bara ställt ner krukan som den är, behöver den inte planteras om? Tur att jag har dig för alla mina blomfrågor :) Kram till dig vännen!

2012-01-08 @ 22:41:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0