Marimekko favorit

Publicerat: 2012-02-23 Kl: 20:12:16 | I kategori: Bloggen | 0 kommentarer




Marimekko har ju mycket snyggt och detta porslin är en favorit just nu. Jag har aldrig samlat på något porslin, mest för att jag inte har hittat något som jag verkligen har fastnat för men också för att jag är lite ombytlig av mig och gärna vill förnya lite nu och då. Till min sambos inte så stora förtjusning…:)
Men detta porslin skulle jag utan tvekan kunna samla på. Designen är så snygg och känns stilren och tidlös. Den skulle också passa bra till det svarta porslin som vi redan har och göra det mer intressant och levande.

Porslinet ingår i serien " In Good Company" och heter Siirtolapuutarha. Produkterna är formgivna av Sami Ruotsalainen med dekor av Maija Louekari och finns att köpa på designonline.se. I serien finns koppar, skålar, tallrikar och tekannor.

Kanske har ni läsare något att tillägga inom detta ämne? kommentera och dela gärna med er av era porslinsfavoriter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0