Home and desire

Publicerat: 2012-02-27 Kl: 09:26:23 | I kategori: Bloggen | 0 kommentarer


Kan inte släppa det som har med härliga färgen gult att göra. Gult är verkligen inte fult. Och speciellt inte i denna klargula nyans. Pastellgult är fint i sig med, men inte i mitt hem. Inte denna vår iallafall.

Jag är verkligen inte den första att skriva om IKEA´s bokhylla Billy som nu finns i gult (och grönt).
Har länge trånat efter gula, oranga och cerisa prylar inför våren och nu när ljuset är här (härliga tid!) så är jag mer sugen än någonsin.

Ett besök till varuhuset står nu på to-do-listan och sambon har t om sagt att det är dags. Och inte heller alltför långt borta i tid. Oj så härligt, för listan är otroligt lång. Hur lyckas man köpa sitt första hus och bo där i 14 månader och bara besöka detta ställe EN (en!) enda gång under den tiden? Mycket bra gjort av oss.

Dessa bilder är lånade från en av mina nya favoriter, Dessis finfina blogg Home and desire.

Har kollat in hennes sida många gånger men då jag legat lågt med bloggandet på sistone har jag inte kommit ihåg att nämna denna blogg full av inspiration.
Se så effektfullt det blev i hennes kök efter detta inköp! Själv har jag planer på en annan lampa, eller två i samma gula nyans som skåpet. Men mer om det i ett senare inlägg.

Och tulplaner, plåtpall (snart) och Koziols våningsfat finns också hos mig...



Bilder från Home and desire


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0